claudiainaruba.reismee.nl

Mijn ervaringen!

Hier is hij dan, mijn laatste blogg over de laatste 5 weken in Aruba. Wil je graag weten wat ik in die vijf weken allemaal gedaan heb? Dan mail mij even en dan vertel ik je graag alles!!! Want het is uiteraard niet dat ik het niet wil vertellen maar het zoooveeeeeeel!!!

Ik wil wel nog graag met jullie delen wat ik nou allemaal opgestoken heb tijdens mijn reis. Over Aruba wordt natuurlijk verteld dat het een cultuur is waar iedereen alle tijd heeft en het allemaal rustig aan kan. Dit heb ik ook ervaren en natuurlijk was dat heerlijk, maar helaas leven wij in Nederland en hier heerst deze cultuur niet. Het is wel iets waar je gedeeltelijk voor kunt kiezen! Ik heb dit ook al ervaren tijdens mijn vakantie nu. Laat JOU leven niet leiden door andere maar beslis ZELF wat jij wil doen en wanneer je dit wil doen. Heb jij zin om een dagje even lekker niks te doen? Doe dit dan ook eens een keertje! Het is zo heerlijk om voor jezelf te kiezen en niet alleen maar met andere rekening te houden! Want wat vandaag niet komt, dat komt morgen wel. Een dag heeft maar 24 uur en in die 24 uur moet je ook aan jezelf denken. Ik ben een persoon die normaal gesproken niet de tijd zou nemen om eens een dagje niks te doen, dat heb ik afgelopen weken wél eens met regelmaat gedaan en daardoor heb ik nu een heerlijk uitgerust gevoel waarmee ik komende maandag kan gaan starten aan mijn afstudeerjaar van de PABO. Tevens heb ik heb allerlei keuzes gemaakt die ik eerder nooit gemaakt zou hebben.

Voor deze stage was ik ook iemand die veel taken op me nam en het voor iedereen allemaal perfect wou organiseren, had iemand anders een taak en werd deze niet uitgevoerd, dan was ik vaak de persoon die dit ook nog erbij ging doen. Dit is echt niet nodig! Als er afspraken gemaakt worden en mensen houden zich er niet aan? Prima dan is het niet mijn verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat andere mensen hun taken uitvoeren. Uiteraard ligt dit wel heel erg aan de situatie maar zorg dus dat je niet teveel op je nek neemt! Als mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen is dat hun probleem.

Lieve allemaal, ik ben ontzettend blij dat ik de keuze heb gemaakt om deze reis te maken en ben dankbaar dat ik daar ervaren heb hoe goed je sommige mensen kent. En geloof me, bij sommige valt dat vies tegen!!! Ik heb mijn ouders, vrienden en de dames van Star Light ontzettend gemist en was blij dat ik hen dan weer zag maar ik zou het zo weer doen als ik de kans kreeg!!

Het lege koffer wat ik meegenomen had om te vullen met mijn ervaringen is helemaal gevuld en deze zal ik soms nog eens open maken om terug te kijken op een onvergetelijke reis met een geweldige stage plek, een liefdevol team, een fantastische mentor en een lieve groep!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!