claudiainaruba.reismee.nl

Let's go!

‘Dag lieverd’, daar ga ik dan. Nog één keer kijk ik achterom voor ik door de douane ga. 10 weken zie ik hem niet, in het vliegtuig zit ik gelukkig naast een bekende! Maar ik besef ook dat ik eindelijk op weg ben naar de Nederlandse Antillen, een nieuwe stad, een nieuwe cultuur, oftewel: een nieuw avontuur! Tegelijkertijd bedenk ik me dat ik al mijn lieve vrienden, meisjes van de vereniging, mijn familie én mijn lieve vriend in Nederland zal achterlaten. Om te zorgen dat ik niet alleen ben heb ik een fotolijst in mijn koffer zitten met foto’s van mijn dierbare vriendinnen, familie en mijn vriend. ”

”tring, tring!!” schalt er door mijn kamer, shit de wekker. Alweer verzonken in een mooie droom….

Deze droom is de aanleiding voor het schrijven van mijn motivatiebrief aan de werkgroep internationalisering. Waarom?! Heel simpel; ik heb, voordat ik aan de Pabo begon, de opleiding onderwijs assistente niveau 4 afgerond. Hier heb ik 4 jaar stage gelopen in het Nederlandse onderwijs en inmiddels ook al 2,5 jaar vanuit de Pabo. Uiteraard is de stage ervaring van de Pabo anders dan die van onderwijsassistente, maar ook in die tijd heb ik veel gezien van het Nederlandse onderwijs.
Toen ik erachter kwam dat de Pabo de mogelijkheid biedt om stage te lopen op de Nederlandse Antillen wist ik het zeker, dat is wat ik wil!! Stage lopen in een ander land om weer hele nieuwe ervaringen op te doen!
Waarom de Nederlandse Antillen? Omdat ik het al een hele grote stap vindt om ‘alleen’ naar het buitenland te gaan. Ik denk dat ik steviger in mijn schoenen sta als ik in een omgeving ben waar ze Nederlands spreken.

En toen….

Na een gesprek met Bianca, waarin wij hebben besloten om met ons 4e naar Aruba te gaan, kregen wij vlak na de zomervakantie een mail waarin vermeld stond dat we ‘groen licht’ kregen voor onze buitenlandse stage.

Dat hield in dat we konden beginnen met voorbereiden! ‘YES EINDELIJK!!!’ Nu kon ik mijn ‘Aruba to do list’ gaan maken;

check aruba
een avond organiseren voor studenten van de Belgische Pabo
check aruba
aanwezig zijn bij de internationaliseringsmarkt voor de huidige tweedejaars
check aruba
Vliegticket boeken
check aruba
Kamer huren
check aruba
Stageplek bevestigd krijgen
check aruba
Auto huren
check aruba
Boekverslag maken en ‘voldaan’ terug krijgen
check aruba
Contact krijgen met mentor
to do Aruba
Essay maken en ‘voldaan’ terug krijgen
to do Aruba
Definitieve leerovereenkomst maken
to do Aruba
Koffer inpakken

Zoals jullie zien is er al veel afgevinkt maar moet er ook nog wel van alles gebeuren want net als jullie moeten wij ook dit thema project, zorg, onderzoek en de werkplekbeoordeling halen! Het wordt dus nog druk maar wat heb ik er ontzettend veel zin in!

Mijn laatste ‘to do’ punt, daar wil ik het nog even met jullie over hebben! Waarom? Voor de reis die ik ga maken heb ik wel wat meer nodig dan de standaard reisartikelen. Ik denk dat ik zelfs een heel ander koffer moet meenemen, een echt ‘ervaringskoffer’. Dit ben ik eigenlijk al 6,5 jaar aan het inpakken, want uiteraard neem ik al mijn ervaringen mee! Maar er staat nog een koffer klaar, een leeg koffer. Ik hoor het jullie denken, een leeg koffer?!, maar dit misschien wel het mooiste en leukste koffer dat ik van plan ben mee te nemen; een koffer waar ik al mijn herinneringen en ervaringen in ga stoppen!

Koffer Aruba

Reacties

Reacties

Michella & Mark

Claudia,
Wij wensen je heel veel plezier en succes toe in Aruba....
Geniet ervan want zo een ervaring krijg je maar 1 keer.

Groetjes x
Michella & Mark

Annemie Benton-Wolffs

Geniet maar van je verblijf op Aruba!

Ron, elena en Fabienne

Hoi Claudia, je eerst sponsering is binnen voor je van ons, we geven je ruimte voor 400 foto"s op je blog, dus neem een goede camera mee)))). veel plezier in Aruba meid

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!