claudiainaruba.reismee.nl

Hallo Goodbye!

Tring tring, daar gaat de wekker weer, het is 6 uur donderdag ochtend. Nu is het geen droom maar werkelijkheid, we gaan vertrekken!!! Door mijn vriend en broer worden mijn ouders en ik afgezet op het station in Eindhoven. Daar komt de trein, van de ene kant denk ik ‘YES!!! We gaan gaan’ van de andere kant is daar het moment van het eerste afscheid, misschien wel het moeilijkste. Nog even lekker knuffelen en een dikke zoen, ‘doei lieverd, ik hou heel veel van jou! Ik ga je missen!’. In de trein wordt er uiteraard nog een traantje gelaten. Gelukkig heb ik al die tijd al contact met Nadine die ik op Schiphol zou treffen. Eenmaal aangekomen op Schiphol moet ik nog mijn OV stop zetten en dan is het tijd om Nadine te zoeken. Gelukkig gaat dat allemaal heel makkelijk en gaan we ons snel inchecken! We lopen nog niet door de Douane hierna maar gaan nog even gezellig iets drinken met de ouders van Nadine. Om 11 uur is het dan toch tijd om door de Douane te gaan, daar is het moment voor Nadine om afscheid te nemen, ik probeer haar te steunen waar ik dat kan. Als we door de Douane heen zijn, gaan we nog even langs een winkel om daar wat drinken te kopen. Hierna gaan we naar de Gate. Pfff daar staat al een hele rij, maar ag kom op, we gaan naar Aruba alles op z’n tijd! Eenmaal door de scan gaat alles heel snel en zitten we snel in het vliegtuig, klaar om te vertrekken!

De vlucht á 10 uur gaat zó snel voorbij, wat hebben we nu al een lol en worden we ontzettend goed verzorgt door het personeel van KLM we kregen continu drinken en eten (zie foto's). Donderdagvond half 5 (lokale tijd, in Nederland dus 6 uur later) komen we aan. Op het vliegveld staan onze mentoren ons op te wachten en brengen ons naar ons verblijf Perle D’or. Hier ‘dumpen’ we onze koffers in de kamers en gaan hierna samen met Sonja en Sanne eens even kijken waar we iets kunnen eten. We besluiten om vanavond gewoon een frietje met kroket in Perle D’or te eten. Tijdens het eten hebben we moeite om de ogen op te houden en besluiten daarom om nog heel even een rondje te gaan wandelen want het is pas 9 uur in de avond en we willen toch zo snel mogelijk in het ritme komen! Om 10 gaan we uiteindelijk toch naar bed, tenminste dat dachten we. Het koffer van Nadine had daar nog even andere gedachten over want dat was niet meer open te krijgen. Na heel wat duw en trek werk gaat het uiteindelijk toch open! Ik zie om 3 uur (9uur Nederlandse tijd) de klok al eens een keertje en om 5 uur (11 uur Nederlandse tijd) ben ik klaar wakker. Nouja jammer dan, ik ga maar eens kijken op Facebook e.d. en om 7uur besluiten we om aan het zwembad te gaan zitten. Na het ontbijt gaan we naar de supermarkt om al wat eten en drinken te kopen. Om half 1 moeten we voor een korte, eerste kennismaking op stage zijn. WOW een heel ander lokaal als bij ons, ik loop stage in groep 0-1, hier later meer informatie over. Na het bezoek aan stage gaan we, samen met mijn ouders, de noord kant van het eiland een beetje verkennen. We zien de vuurtoren en gaan naar een plaatselijke markt. Hierna gaan we nog even lekker bij het zwembad liggen en eten ook vanavond weer bij Perle D’or want er staat een BBQ op het menu. We hebben weer heerlijk gegeten en na het eten doen we nog een drankje aan het zwembad.
Zaterdag gaan we rond 11 uur naar het strand, heerlijk! Precies zoals voorgesteld, wit strand met een ontzettend mooie blauwe zee!!! Ik lig in de schaduw en val in slaap (OEPS!) als we rond 2 uur naar huis gaan blijkt dat ik mijn benen en rug flink verbrandt heb ondanks dat ik ingesmeerd was! We gaan nog even aan het zwembad liggen en gaan daarna eten in de stad.
Gisteren zijn we de zuid kant van het eiland een beetje gaan verkennen, vooral weer veel mooie witte stranden maar ook de olie raffinaderij hebben we gezien. We gaan ’s middags nog even lekker bij het zwembad liggen, GTST kijken en beetje slapen.
Uiteraard wordt er ook elke dag geskypt met mijn lieve vriendje!

Vannacht heb ik, de eerste keer, de hele nacht doorgeslapen en voel me vandaag dan ook TOP FIT!! We gaan zometeen eens kijken wat hier allemaal te doen is in de stad i.v.m. koningsdag. Morgen gaat ons avontuur dan echt beginnen en zal de eerste stage dag zijn, SPANNEND DUS!!!

Ik zal snel weer iets van mij laten horen over mijn eerste stage ervaringen!

Zonnige groetjes vanuit ARUBA!!

Reacties

Reacties

Michella Mark

Leuk om dit allemaal te lezen!!
Geniet ervan en wensen je een hele leuke en natuurlijk ook leerzame tijd toe xx
Mark & Michella

Dinja

Fijn lieverd om te lezen hoe jij het ervaart.
en wat fijn dat je ouders bij je zijn!.
Laat je ouders ook maar goed genieten.
Lieverd ik wens je veel succes voor morgen je eerste stage dag..
maak het niet te laat vanavond!. Je kunt je rust goed gebruiken.
dikke kus knuffel...

Chris

Friet met kroket,, jaja

Sanne

Klinkt good allemaol, heel veul succes murge!!

Saskia

Wat een avontuur! Geniet met volle teugen! En succes op stage... groetjes oet Aelse

Andre

Hi Claudia,
Leuk om je op deze manier te volgen.
Geniet van deze tijd en ik lees mee!

Rebecca

Hoooi mup, leuke blog! Geniet er lekker van xx

Jildau

Hey Claudia,

Het avontuur is nu echt begonnen, super leuk om te lezen. Ik ben natuurlijk vooral HEEL benieuwd naar je stageverhalen dus kom maar op met het volgende bericht :)
Veel plezier en geniet ervan! Time flies!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!