claudiainaruba.reismee.nl

Wat een week!

Na mijn laatste blog, hadden de kinderen een weekje vrij. Zoals in dat blog al aangegeven heb ik toen de maandag vrij gehad, de dinsdag en woensdag ben ik naar stage geweest en heb ik alles voorbereid voor afgelopen week. We zijn gestart met een nieuw thema ‘eten’.
Vanaf woensdagavond hebben we lekker genoten van ons lange Hemelvaartweekend! Woensdagavond zijn we naar de karaokebar geweest en hebben lekker op het terras gezeten. Donderdag hebben we een Catamaran tocht gedaan met grotendeels van de studenten die hier verblijven in het hotel. Het was erg gezellig en na afloop zijn we nog naar het strand geweest met de groep! We hebben daar bij een strand tent nog iets gegeten. Vrijdag zijn we naar het strand geweest en hebben we gesnorkeld, een paar andere meiden hebben hun eerste les van het duiken gehad. ’s Avonds zijn we nog een lekker ijsje gaan eten. Zaterdag hebben we lekker chill aan het zwembad gelegen en ’s avonds was er een feestje hier, erg gezellig! Maar na 3 uurtjes slaap hield ik het niet meer van de zenuwen want mijn meiden hadden wedstrijd! Ik heb ze allemaal kunnen zien en spreken, LANG LEVEN WIFI & SKYPE!!WAUW wat ben ik trots op mijn meiden! Ze hebben zich voor 200% gegeven en de resultaten zijn top! Ik mis jullie lieve meiden!! Dit was voor mij dan ook even een momentje waar ik het wel héél erg moeilijk had!

Ik ben er toen achter gekomen hoe belangrijk het is dat je weet hoe een methode in elkaar zit. Het was namelijk zo dat mijn mentor die dinsdag een studiedag had en de woensdag moest zij lesgeven in groep 7 omdat die leerkracht een administratie dag had. Ik kon mijn mentor dus geef vragen stellen maar mocht wel al de planning maken voor de week erna. De onderwijsassistente van groep 2/3 had alles al gekopieerd voor ons en bij haar ben ik dan ook de handleiding gaan halen. Ik kreeg twee dezelfde boekjes mee en dacht ‘wat fijn, heeft ze er een voor mijn mentor en een voor mij gekopieerd’. Toen ik de handleiding aan het doornemen was vond ik hem dit thema erg vaag en werd er alleen maar gesproken over hoeken. Gelukkig heb ik me deze dag vooral nog bezig gehouden met het zoeken van kralenplanken, kleurplaten en verftekeningen voor het thema. De dag erna kwam ik er dus achter dat de methode per thema twee handleidingen heeft: één voor de hoeken en één algemene handleiding. Nadat ik de algemene handleiding dus ook gekregen had ben ik alles gaan voorbereiden. Zo zie je maar hoe belangrijk het is dat je veel weet van de methode waar je mee werkt. Maar ook dit heb ik nu weer geleerd en weet ik voor een volgende keer!!:)

Dinsdag was er kind uit mijn groep jarig, ik heb mijn mentor gevraagd of zij de verjaardag wilde doen zodat ik kon kijken hoe ze dat hier vieren. Maandag na school kwam de verjaardag doos al uit het magazijn. Ik wist dat er een verjaardag stoel was en dacht dat we deze klaar gingen maken, dit hebben we ook gedaan, de stoel werd naast de juf gezet en er zat een boog op met versieringen eraan (sorry ben vergeten een foto te maken, dit zal ik de volgende keer doen). Daarna kwam er nog van alles uit e doos, slingers werden door de hele klas gehangen (ja, ook ik stond met open mond te kijken) maar WAUW wat zag het er meteen feestelijk uit toen ik dinsdag ochtend de klas in liep. De jarige job was uiteraard één van de hulpjes vandaag. Om half 11 werd de verjaardag gevierd, met echte kaarsjes en liedjes, het was echt heel leuk en ik vond het leuk om dit ook mee te maken hier!

De stage week verliep verder goed en ik heb vrijwel alle lessen gegeven.

Komende week ga ik ook weer de hele week uitvoeren. Ik heb de planning gisteren gemaakt met mijn mentor en ga vanmiddag en morgen mijn lessen voorbereiden! We gaan nu eerst lekker (verder) genieten van ons weekend! Gisteren zijn we gaan uiteten, ja pas de eerste keer deze week, na 3 dagen gekookt te hebben, mam je zult vast trots op me zijn haha! Dadelijk gaan we naar de drukker om T-shirts te laten drukken als aandenken en daarna gaan we nog even de stad in. Vanmiddag ga ik eerst nog voor mijn nagels en dan ga ik dus alles voorbereiden zodat ik daarna kan genieten van mijn weekend! Ik zou zeggen, genieten jullie van het lange weekend! Wij hebben dat dit keer helaas niet, best vreemd wat ze grijpen hier alles aan om een dagje vrij te nemen maar Pinksteren vieren ze niet.

Volgende week ben ik voor een weekendje in Nederland maar ik zal proberen om toch een blog te plaatsen! Waarschijnlijk type ik deze in het vliegtuig. Jullie horen snel weer van mij!!

Liefs Claudia

P.s. de foto’s staan weer in een album!

Reacties

Reacties

Rodolfo

Echt een heel mooi verhaal Claudia!
Geniet nog maar van je stage :)

Groetjes

André

Goede reis heen en weer.
Mooi om te lezen wat je allemaal doet.

Yvonne Neven

Goed van je Claudia, dat je zo vaak les geeft. Kun je lekker veel ervaring opdoen.
Gisteren hebben we met de kinderen geantwoord op je vorige blog. ze hebben het helemaal zelf bedacht en getypt. Geniet ervan!

Groetjes!

Bram

Tot zaoterdig :)

Rebecca

Fijn dat je je zo goed amuseert en veel onderwijskundige ervaring opdoet in Aruba!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!